HOME
EDITIES
RUBRIEKEN
ARTIKELEN



Maak kennis met: Desley Rijsdijk van BOOR Services

21 december 2021  |  tekst: Loes Koolhof  |  fotografie: Loes Koolhof

We maken kennis met Desley Rijsdijk. Tien jaar lang had hij een bedrijf in de ict. Hij deed allerlei klussen op het gebied van informatie en communicatie technologie voor onder andere scholen, bedrijven en particulieren. Afgelopen zomer kwam er een totale ommekeer. Desley stopte met zijn bedrijf en hij startte op 1 oktober in loondienst bij stichting BOOR. Sindsdien is er veel veranderd. Toch is één ding gelijk gebleven: hij werkt nog steeds voor dezelfde scholen. Hij doet dit vanuit zijn nieuwe functie senior service desk medewerker. Wat dit precies inhoud vertelt hij ons op het kantoor van BOOR.

 

Dag vliegt voorbij

Het kantoor van BOOR is Desley zijn werkplek. De ict’er werkt daar vijf dagen in de week op de service desk. Het pand bevindt zich in het centrum van Rotterdam. Om precies te zijn: op de derde en vierde verdieping van Schiekade 34. Desley vertrekt tijdig vanuit zijn woonplaats Schiedam zodat hij om half 8 zijn werkdag kan starten. Op de service desk van BOOR Services komen alle ict-vragen van zo'n 3.800 collega’s binnen. Vragen gaan over systemen die hun werk niet doen, geen of een slechte verbinding met internet, een printer die kapot is en ga zo maar door. Het jonge en bevlogen team pakt dit samen op. Dankzij de uitgebreide kennis en jarenlange ervaring van Desley kan hij zijn nieuwe collega’s begeleiden en ondersteunen.

 

Desley: “In sommige gevallen, als een school belt, moeten we er gelijk heen, bijvoorbeeld als er geen internetverbinding is en we op afstand niet kunnen assisteren. De collega’s op onze scholen hebben echt geen tijd om dit op te pakken. Door corona hebben we ook veel vragen over het gebruik van Teams. Als een klas in quarantaine moet bijvoorbeeld. We helpen de scholen met het voorbereiden van leerlingaccounts zodat het onderwijs ook online zo goed mogelijk door kan gaan. Naast het ondersteunen van scholen is er veel aanloop van collega’s met vragen over bijvoorbeeld hun laptop. Alles komt voorbij en de dag vliegt voorbij.”

 

Even wennen

Voor Desley is de overgang van eigen baas naar werken in een organisatie met bijna 4000 collega’s best even wennen. “Voorheen deed ik alles zelf. Ik was het aanspreekpunt voor mijn klanten. Ik deed alle schoolbezoeken, ik verhielp problemen en beantwoordde talloze vragen. En als er iets gerepareerd of aangeschaft moest worden maakte ik zelf de keuzes. Nu moet ik overleggen met mijn collega’s. En heb ik me te houden aan bijvoorbeeld inkoopvoorwaarden. Eerlijk gezegd: dat is soms best lastig. Want praktisch betekent dit soms dat ik niet a la minute mijn collega’s kan helpen. En collega’s helpen is juist wat ik het liefste doe.”

 

Topsport

Helpen en problemen oplossen zit in Desley zijn bloed. Hij is gek op mensen, ze geven hem energie. Samenwerken, het uiterste uit zichzelf halen, het uiterste uit anderen halen en ideeën verwezenlijken. De ict’er heeft een ongekende drive, alsof hij topsport bedrijft. Dat zorgt ervoor dat Desley met duizend en één dingen tegelijk bezig kan zijn. En dat is maar goed ook, want werken bij de afdeling ict van BOOR Services is veelomvattend. “Ik ben nu bezig met het begeleiden van de minicompetitie hardware. We hebben het proces verfijnt. Mijn collega van de afdeling Inkoop BOOR Services onderhoudt het contact met leveranciers zodat zij de juiste service bieden en tijdig hun producten leveren. Ik ben in contact met de scholen die een aanvraag doen.” Een ander voorbeeld is de digitale werkomgeving. Steeds meer scholen gaan volledig digitaal werken. Desley: “Dit betekent dat we digitale werkomgevingen klaarzetten. Iedere collega krijgt een gepersonaliseerd account met daarin benodigde programma’s en systemen. We installeren dit op laptops en computers en we geven collega’s natuurlijk de broodnodige uitleg. Een hele kluif, met een goed doel: collega’s kunnen efficiënter werken en dat helpt hen en hun leerlingen. Bovendien komt het veilig internetten ten goede.”

 

Ontspanning

Bezig zijn met duizend en één dingen is inspannend. Op tijd ontspannen is daarom geen overbodige luxe. Desley doet dit door er op uit te gaan met de caravan. Vakanties en reizen met de caravan is hem van jongs af aan meegegeven. Toen hij twee maanden oud was namen zijn ouders hem en zijn broer al mee naar Hongarije. Nu heeft Desley zelf een caravan en samen met zijn vriendin gaan ze regelmatig op pad. Voor het komende seizoen hebben ze genoeg plannen om nationaal en hopelijk ook internationaal te reizen. Desley kan niet wachten tot maart, dan halen ze de caravan uit de stalling.

REACTIES MAAK KENNIS MET: DESLEY RIJSDIJK VAN BOOR SERVICES

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

PLAATS EEN REACTIE




Plaatsen